HTML

Szellemi pezsgőtabletta

Ránk fér egy kisebb szellemi pezsgős az elhülyülő világunkban, nem célunk egetrengető filozófiai gondolatok közvetitése, mindössze azt akarjuk elérni, hogy megosszuk egymással szemléletmódunkat, világnézetunk, kicsit diskuráljunk, gondolkodjunk arról, ami minket körbe vesz, amiben élünk.

Friss topikok

  • Anyád a baráthal: Nem csak a csöveseket lehet megvenni. A politikusokat is. Azokat persze nem lehet egy kisfröccsel ... (2016.01.02. 22:15) Hülyéknek áll a világ
  • moc: Nem egészen, mivel én nem azt mondom, hogy bezzeg az x időben/században, hanem egy folyamatról bes... (2009.06.24. 10:59) Cukormentes kóla
  • béci: Az agyatlan tárgybeszerzés előzménye szerintem nem vágy, hanem félelem. A hervadt szépségű ötvenes... (2008.05.10. 09:37) Konzumidiotizmus a javából
  • béci: Az emberek néha okosabbak, mint gondolnánk. Hogy éppen milyen stílus az, amit mindenki követ, az a... (2008.05.10. 09:25) Amerika áradása
  • Jencike: "...egy anya (egy jó anya) ha kell megvonja saját magától..." Ez az alsószint, "szex, szaporodás,... (2008.03.31. 10:10) Maslow megmondja a frankót

Linkblog

Konzumidiotizmus a javából

2008.03.14. 11:55 :: csak T

   
   
    Kicsit folytatnám Móc nagyon találó agymenését azzal, hogy mi ennek az egésznek az alapja, ami véleményem szerint nem más, mint a mi kis fogyasztói társadalmunk folyamatosan fenntartott, gerjesztett áligényekkel. Huh, remélem ez a mondat nem tántoritott el sokakat a továbbolvasástól.
    Megérintjük a nők legérzékenyebb pontját a szépséget és bemeséljük ötven éveseknek, hogy még tényleg fiatalok lehetnek, ha egy labornyi kemikáliát ráöntenek a fejükre és ez még csak a jéghegy csúcsa, ugyanúgy lecsapunk a férfiak, gyerekek érzékeny pontjaira, hogy a lelki bajaikra gyorsan gyógyirt kapjanak egy kenőcs, egy genitális pirszing, egy piros ferrari és egyáltalán bármilyen megfogható, azonnal megkapható tárggyal. Ez a fajta hiánypótlás lelki sérelmekre vezethető vissza.
   Példának okáért, ha nem tudjuk elfogadni az öregedést negyven évesen, a kis tininek mndig új ruha kell, mert különben nem ismerik el a "barátai" vagy legyen egy sportkocsim, hogy szóba álljanak velem a nők, mert egy csöppnyi kiállásom sincs. A fentiek mind-mind lelki problémák, melyek nem orvosolhatók materiális javakkal, nem segit az áhitott termék kivirágoztatni satnya lelkivilágunk. Megpróbáljuk pótolni a hiányzó életérzést egy tárggyal, melynek birtoklása egy ideig-óráig elhiteti velünk, hogy lelki sebeink begyógyultak, majd ismét vásárlói ámokfutásba kezdünk.

No de miért is?
 
    Sokkal gyorsabban elérhetjük igy a várt eredményt. Pénzért bármit, azonnal megkaphatsz, erőfeszités nélkül, ez itt a kulcsa mindennek. Nem úgy, mint régen a mesében, hogy volt a szegény királyfi, aki megküzdött a királylányért és a fele királyságért... áh, van gazdag királyfi, aki megveszi a királylánykát kilóra.
    Emellett a reklám azt érezteti velünk, hogyha megvásároljuk a hőn áhitott terméket olyanná válhatunk, mint a hirdetés szereplői: sikeressé, gazdaggá, jóképüvé.

    No, de ismerjük a marketing gépezet kisebb-nagyobb trükkjeit, csak olyan mennyiségben ömlik ránk a szar, hogy néha nehéz ellenállni, vagy legalábbis egy kis levegőhöz jutni és tényleg végiggondolni mi az, amire tényleg vágyunk, mi fontos nekünk és mire vagyunk ezért képesek. Ámen.

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://szellemipezsges.blog.hu/api/trackback/id/tr75380533

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

moc 2008.03.18. 20:29:28

mivel túl sok hozzászólásom lenne, ezért inkább csak tömören annyit: "amit birtokolsz, birtokba vesz" /harcosok klubja/ ;)

béci 2008.05.10. 09:37:33

Az agyatlan tárgybeszerzés előzménye szerintem nem vágy, hanem félelem. A hervadt szépségű ötvenes nő vágyik a fiatalságra, de azért, mert fél az öregségtől. A ferrari vásárlója fél, hogy nem lesz nője, ha nem lép időben.

Az emberek félnek a repüléstől, a narancsbőrtől, az atomháborútól, kudarcoktól, felelősségvállalástól, betegségtől, na és persze a terroristáktól is. Ezek a veszélyek mindenkit fenyegetnek, amire valóban megoldás egy pénzért vásárolható, biztonságot nyújtó tárgy.

A jövőbe, és más emberekbe vetett bizalom, és általában az optimista hozzáállás viszont ingyen van, mégsem gyakran tapasztalható.
süti beállítások módosítása