Kicsit folytatnám Móc nagyon találó agymenését azzal, hogy mi ennek az egésznek az alapja, ami véleményem szerint nem más, mint a mi kis fogyasztói társadalmunk folyamatosan fenntartott, gerjesztett áligényekkel. Huh, remélem ez a mondat nem tántoritott el sokakat a továbbolvasástól.
Megérintjük a nők legérzékenyebb pontját a szépséget és bemeséljük ötven éveseknek, hogy még tényleg fiatalok lehetnek, ha egy labornyi kemikáliát ráöntenek a fejükre és ez még csak a jéghegy csúcsa, ugyanúgy lecsapunk a férfiak, gyerekek érzékeny pontjaira, hogy a lelki bajaikra gyorsan gyógyirt kapjanak egy kenőcs, egy genitális pirszing, egy piros ferrari és egyáltalán bármilyen megfogható, azonnal megkapható tárggyal. Ez a fajta hiánypótlás lelki sérelmekre vezethető vissza.
Példának okáért, ha nem tudjuk elfogadni az öregedést negyven évesen, a kis tininek mndig új ruha kell, mert különben nem ismerik el a "barátai" vagy legyen egy sportkocsim, hogy szóba álljanak velem a nők, mert egy csöppnyi kiállásom sincs. A fentiek mind-mind lelki problémák, melyek nem orvosolhatók materiális javakkal, nem segit az áhitott termék kivirágoztatni satnya lelkivilágunk. Megpróbáljuk pótolni a hiányzó életérzést egy tárggyal, melynek birtoklása egy ideig-óráig elhiteti velünk, hogy lelki sebeink begyógyultak, majd ismét vásárlói ámokfutásba kezdünk.
No de miért is?
Sokkal gyorsabban elérhetjük igy a várt eredményt. Pénzért bármit, azonnal megkaphatsz, erőfeszités nélkül, ez itt a kulcsa mindennek. Nem úgy, mint régen a mesében, hogy volt a szegény királyfi, aki megküzdött a királylányért és a fele királyságért... áh, van gazdag királyfi, aki megveszi a királylánykát kilóra.
Emellett a reklám azt érezteti velünk, hogyha megvásároljuk a hőn áhitott terméket olyanná válhatunk, mint a hirdetés szereplői: sikeressé, gazdaggá, jóképüvé.
No, de ismerjük a marketing gépezet kisebb-nagyobb trükkjeit, csak olyan mennyiségben ömlik ránk a szar, hogy néha nehéz ellenállni, vagy legalábbis egy kis levegőhöz jutni és tényleg végiggondolni mi az, amire tényleg vágyunk, mi fontos nekünk és mire vagyunk ezért képesek. Ámen.