HTML

Szellemi pezsgőtabletta

Ránk fér egy kisebb szellemi pezsgős az elhülyülő világunkban, nem célunk egetrengető filozófiai gondolatok közvetitése, mindössze azt akarjuk elérni, hogy megosszuk egymással szemléletmódunkat, világnézetunk, kicsit diskuráljunk, gondolkodjunk arról, ami minket körbe vesz, amiben élünk.

Friss topikok

  • Anyád a baráthal: Nem csak a csöveseket lehet megvenni. A politikusokat is. Azokat persze nem lehet egy kisfröccsel ... (2016.01.02. 22:15) Hülyéknek áll a világ
  • moc: Nem egészen, mivel én nem azt mondom, hogy bezzeg az x időben/században, hanem egy folyamatról bes... (2009.06.24. 10:59) Cukormentes kóla
  • béci: Az agyatlan tárgybeszerzés előzménye szerintem nem vágy, hanem félelem. A hervadt szépségű ötvenes... (2008.05.10. 09:37) Konzumidiotizmus a javából
  • béci: Az emberek néha okosabbak, mint gondolnánk. Hogy éppen milyen stílus az, amit mindenki követ, az a... (2008.05.10. 09:25) Amerika áradása
  • Jencike: "...egy anya (egy jó anya) ha kell megvonja saját magától..." Ez az alsószint, "szex, szaporodás,... (2008.03.31. 10:10) Maslow megmondja a frankót

Linkblog

Tell Vilmos vs. Pannon Puma

2008.01.22. 18:05 :: csak T

   
    Volt szerencsém eltölteni pár napot Svájcban. A tisztaságon, az ország fejlettségén és a baromi drága árakon kivül találkoztam két nagyon szembetűnő dologgal. Az első meglepetés akkor ért, mikor a határőr szívélyesen üdvözölt és mosolygott, gondoltam ez valami bevett szokás, de ahogy egyre többet érintkeztem átlag emberekkel, úgy vettem észre itt ez a normális. Mármint az, hogyha bemegyek a boltba akkor mosolyog az eladó és ráadásul még olyan hihetetlen jókivánságot is lehet hallani tőlük, hogy kellemes hétvégét stb. Persze nem csak a siparadicsomokban, hanem a belvárosban is. Az újabb meglepetés akkor ért mikor elindultam a zebra felé, a kocsik azon nyomban megálltak és átengedtek, azt hittem a Marson járok, s sűrű fejbiccentésekkel ismertem el a sofőrnek e nemes gesztust.
    Mivel a jót könnyű megszokni, már harmadnapon teljesen asszimilálódtam a helyi lakossággal, elfeledkeztem már a pesti zöldséges bamba arcáról, a csövesek rothadó büzéröl és hiányzott a küzdelem is, melyet mindennap meg kellett vivnom a zebrán átkeléskor. Kezdtem jól érezni magam az utcán, a boltokban, s nem lesajnált kispolgárként kellett járnom-kelnem.
   
    Mielőtt még disszidáltam volna ismét visszahoztak kis hazánkba, ahol egy búvalbaszott határőr morgása tudatta velem, hogy megjöttem és a legelső zebrán majdnem halálra gázoltak! Ez az, újra otthon vagyok! A sort folytathatnám kismillió bosszantó dologgal, de szerintem mindenkiben felsejlik egy-két negativ tapasztalat.
   
    Lehet itt aztán sirni, hogy ilyen rosszul élünk meg olyan rosszul, de az, hogy esetleg a szolgáltató (ld. eladó, vámos stb.) egy kicsit kedvesebb legyen, talán vevőnek nézzen, vagy legalábbis olyannak akiből él, illetve a zebrán át tudjak menni, marhán nem kell pénz. Lehet szidni a politikusokat nyugodtan, meg mindenkit rajtunk kivül, de az ország olyan, mint amilyenek a lakói!  Sokan nyöszörögnek, hogy "bassza meg az xy, miatta élek igy", de basszátok meg ti is! (Tisztelet a kivételnek, mert jó példa is van!)

1 komment

Címkék: közlekedés szolgáltatás hülye ország lakók

A bejegyzés trackback címe:

https://szellemipezsges.blog.hu/api/trackback/id/tr28307552

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

moc 2008.01.22. 21:15:32

ehe:) nemrég írtam töriből témazárót, és kifolyt az agyam a törököktől, de legalább kapásból eszembejutott egy idézet. Antonio Borgio, pápai követ Mo.-n járt (ugye ez kb. 16-17. sz környéke), és a következőt írta jelentésében: „az emberek itt annyira gyűlölik egymást, hogy nyugodtan elmondhatom: az alatt a két év alatt, mióta itt vagyok Budán, igaz barátokat még nem láttam a magyar király udvarában.” szóval ez nem újdonság:D nem tudunk összetartani, mindenki áskálódik a másik ellen. nagyon jól leírtad.
süti beállítások módosítása